Analýza postojů spotřebitelů k privátním značkám – Bc. Lysková Lysková
Bc. Lysková Lysková
Master's thesis
Analýza postojů spotřebitelů k privátním značkám
Analysing of consumer attitudes towards private labels
Abstract:
Cílem diplomové práce je popsat a vyhodnotit postoje zákazníků k privátním značkám u vybraných obchodních řetězců a navrhnout doporučení, která povedou k upevnění či větší úspěšnosti těchto privátních značek na českém trhu. V první kapitole diplomové práce je shrnutí základních teoretických východisek k problematice značek, konkrétně jejich funkce, význam, hodnota, prvky, povědomí o značce, postoj …moreAbstract:
The aim of the diploma thesis is to describe and evaluate the attitudes of customer to private labels in selected retail chains and to propose recommendations that will lead to the consolidation or greater success of these private labels in Czech market. The first chapter of the diploma thesis is a summary of the basic theoretical background to the issue of brands, especially their function, meaning …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2022
Identifier:
https://is.slu.cz/th/zjc7g/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2022
- Supervisor: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
LYSKOVÁ, Lysková. \textit{Analýza postojů spotřebitelů k privátním značkám}. Online. Master's thesis. Opava: Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karvina. 2022. Available from: https://theses.cz/id/pnin0r/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v KarvinéSilesian University in Opava
School of Business Administration in KarvinaMaster programme / field:
Economics and Management / Business Economics and Management
Theses on a related topic
-
Antecedents of successful private label business in the Czech retail environment
Iuliia Trofimchuk -
Enhancing Customer Loyalty with Private Label Brands – Factors Influencing Success in the Health and Beauty Retail Industry
Charlotte Segebarth -
Market Penetration of Private Labels in the Czech Republic and Slovakia
Barbora Hegyiová -
Private Labels
Zuzana Kolmačková -
Privátní značka a chování spotřebitele
Jaroslava Bařinová -
Privátni značky maloobchodníků a jejich vnímání spotřebiteli
Jan Kubačka -
Influencer marketing a cílový zákazník firmy ulivilu s. r. o.
Romana Klimentová -
Prodavačka - zákazník: příběh o vyjednávání moci v nadnárodním potravinovém řetězci
Petra Renčová