Learner Beliefs about English Language Learning as an Important Aspect of a Learner-centred Approach – Bc. Marie Stodolová
Bc. Marie Stodolová
Master's thesis
Learner Beliefs about English Language Learning as an Important Aspect of a Learner-centred Approach
Learner Beliefs about English Language Learning as an Important Aspect of a Learner-centred Approach
Abstract:
Tato práce představuje přesvědčení žáků ohledně učení se anglického jazyka jako důležitou součást přístupu zaměřeného na žáka a jejím cílem je prozkoumat, jaké je přesvědčení českých žáků 2. stupně základních škol a jak jejich přesvědčení ovlivňuje jejich učení se. Práce se také zabývá vlivem pohlaví žáků a jejich známek z angličtiny na jejich přesvědčení. Teoretická část práce se zabývá přístupem …moreAbstract:
This thesis presents learner beliefs about English language learning as an important part of a learner-centred approach and it aims to investigate what the beliefs about English language learning of Czech lower-secondary pupils are and how these beliefs influence their learning. It also examines the impact of pupils’ gender and school grades in English on their beliefs. The theoretical part deals with …moreKeywords
Learner-centred approach autonomy individual differences learner beliefs about English language learning questionnaire BALLI the influence of gender and school grades essays content analysis Přístup zaměřený na žáka autonomie individuální rozdíly přesvědčení žáků ohledně učení se anglického jazyka dotazník BALLI vliv pohlaví a školních známek eseje obsahová analýza.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/x68dx/
Thesis defence
- Date of defence: 28. 5. 2013
- Supervisor: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Jana Chocholatá
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
STODOLOVÁ, Marie. \textit{Learner Beliefs about English Language Learning as an Important Aspect of a Learner-centred Approach}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2013. Available from: https://theses.cz/id/po1alz/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy
Theses on a related topic
-
Příležitosti k rozvíjení autonomie žáka v hodinách anglického jazyka na 2. stupni ZŠ a role přesvědčení učitelů vztahující se k žákově autonomii a jejímu rozvíjení
Marie Chválová -
Strategie učení se jazyku a preference stylu učení se jazykům ve výuce anglického jazyka
Kateřina Hibšová -
Strategie učení se anglickému jazyku u žáků se specifickými poruchami učení na 2. stupni ZŠ
Ivana BORZYKOVÁ -
Faktory ovlivňující motivaci studentů střední školy k učení se anglického jazyka
Lenka Svobodová -
Motivace žáků 2. stupně ZŠ při učení se anglickému jazyku
Hana Šimonová -
Strategie učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů anglického jazyka jako cizího jazyka
Ivana Hovořáková -
Upper Secondary School Students’ Perceptions about Learner Autonomy in Preparation for B2 First
Martina Ambrozová -
Příležitosti k rozvíjení autonomie žáka v hodinách anglického jazyka na 2. stupni ZŠ a role přesvědčení učitelů vztahující se k žákově autonomii a jejímu rozvíjení
Marie Chválová