Orientační diagnostika řečových a jazykových dovedností u žáků s mentálním postižením – Bc. Jana HORÁČKOVÁ
Bc. Jana HORÁČKOVÁ
Master's thesis
Orientační diagnostika řečových a jazykových dovedností u žáků s mentálním postižením
Benchmark diagnostic of speaking and language skills of pupils with mental dissabilities
Abstract:
Diplomová práce se zabývá úrovní řečových a jazykových dovedností u žáků s mentálním postižením a možnostmi stimulace jejich rozvoje. Teoretická část je členěna do pěti kapitol. První kapitola se zabývá problematikou mentálního postižení, vymezením pojmů, etiologií mentální retardace, její klasifikací a charakteristikou. Druhá kapitola pojednává o jazykové a komunikativní kompetenci, podmínkách osvojování …moreAbstract:
The thesis deals with speaking and language skills level of the pupils with mental impairment and deals with possibilities of stimulation of their progress. Theoretical part is divided into five chapters. The first chapter deals with mental impairment issues, notions specification, mental retardation etiology, its classification and characteristics. The second chapter deals with language and communicative …moreKeywords
Mentální postižení mentální retardace jazyková a komunikativní kompetence a její vývoj poruchy komunikační schopnosti orientační diagnostika řečových a jazykových dovedností vzdělávání žáků s mentálním postižením úroveň dílčích způsobilostí komunikativní kompetence u žáků s mentálním postižením
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 4. 2013
Accessible from:: 4. 4. 2013
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HORÁČKOVÁ, Jana. \textit{Orientační diagnostika řečových a jazykových dovedností u žáků s mentálním postižením}. Online. Master's thesis. Ostrava: University of Ostrava, Pedagogical Faculty. 2013. Available from: https://theses.cz/id/ppk5ph/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
HORÁČKOVÁ, Jana. Orientační diagnostika řečových a jazykových dovedností u žáků s mentálním postižením. Ostrava, 2013. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 4.4.2013
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 4. 4. 2013 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakultaUniversity of Ostrava
Pedagogical FacultyMaster programme / field:
Special Pedagogy / Special Pedagogy
Theses on a related topic
-
Komunikativní kompetence u žáků 1. stupně běžné základní školy z hlediska pragmatické jazykové roviny
Eva Minářová -
Využití pohádkového příběhu k posilování komunikativní kompetence u dítěte předškolního věku.
Karolína NĚMCOVÁ -
Rozvoj komunikativní kompetence prostřednictvím estetické výchovy na druhém stupni základní školy
Michaela Stündlová -
Komunikativní kompetence u dětí z rodin imigrantů
Zuzana HRONKOVÁ -
Využití pohádkového příběhu k posilování komunikativní kompetence u dítěte předškolního věku.
Karolína NĚMCOVÁ -
Vytváření komunikativní kompetence u žáka s lehkým mentálním postižením
Eva Zámečníková -
Rozvoj komunikativní kompetence u žáků 2. stupně běžné základní školy
Eva Havránková -
Analýza vzdělávání žáků s mentálním postižením se zaměřením na využití Feuersteinovy metody instrumentálního obohacování u žáků s Downovým syndromem
Kateřina Jiskrová