Branding – its History and New Challenges – Dennis Simon Frick, B.A.
Dennis Simon Frick, B.A.
Master's thesis
Branding – its History and New Challenges
Branding – its History and New Challenges
Abstract:
Cílem této práce je demystifikace vnímání obchodní značky a s ním spojené kognitivní a emocionální procesy, jimž každý člověk čelí na denní bázi. Tato diplomová práce se opírá o konstruktivistický a metodologický rámec, s využitím sjednocujícího, interdisciplinárního přístupu s aplikací různých teoretických procesních modelů s cílem odhalit, jak vnímání a poznávání obchodní značky působí na úrovni …moreAbstract:
This diploma thesis undertakes to de-mystify brand perception and its involved cognitive and emotional processes every human being is facing on daily basis. The thesis follows a constructivist methodological framework, using an integrative, interdisciplinary approach in leveraging different suitable theoretical process models, seeking to uncover how brand perception and cognition work and unfold on …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 4. 2018
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/cxfxg/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2018
- Supervisor: PhDr. Karel Eliáš, CSc.
- Reader: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication & Master of Business Administration
Theses on a related topic
-
Sonic Branding jako fenomén současné marketingové komunikace
František Schwan -
Sociologie značky - branding obchodní značky STR a její komunikační strategie
Ester Ledecká -
Branding značky na sociální síti
Adrián Molota -
Sociální sítě jako nástroj pro branding
Dominik HERZINA -
Nation branding a značka „Česká republika“
Michaela Haljuková -
Branding nové značky golfového oblečení
Marek Hujo -
Vnímání českých environmentálních neziskových organizací očima veřejnosti (značka a branding)
Pavel Bláha -
Employer branding ve vybraném podniku
Homolová Homolová