Sarah DRECHSLEROVÁ

Master's thesis

Charakteristické lexikální prostředky v seznamovacích inzerátech

Typical lexical devices of marriage advertisements
Abstract:
Cílem této diplomové práce je na základě analýzy jazykového materiálu charakterizovat typické lexikální prostředky v seznamovacích inzerátech. Materiálovým těžištěm pro tuto diplomovou práci jsou regionální inzertní noviny. Jádrem této práce je lexikálně-sémantický rozbor tří okruhů, které lze vzhledem k výsledkům kvantitativní analýzy jazykového materiálu označit za charakteristické pro daný útvar …more
Abstract:
The objective of this diploma thesis is the characterization of the the typical lexical devices in marriage advertisments which is based on the analysis of linguistic materials. The main resource for the thesis is the local newspapers. The core of the thesis is the lexical-semantic analysis of three following fields. According to the outcomes of the quantitative analysis of the linguistic materials …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 4. 2010
  • Supervisor: PhDr. Jan Horálek, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

DRECHSLEROVÁ, Sarah. Charakteristické lexikální prostředky v seznamovacích inzerátech. Ústí nad Labem, 2010. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 29. 04. 2010

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Master programme / field:
Secondary School Teacher Education / Teaching Czech language and literature for the Second Stage of Primary Schools and the Secondary School