Acquisition Through Receptive Skills in Lower Secondary School EFL Classroom – Bc. David ROUŠ
Bc. David ROUŠ
Master's thesis
Acquisition Through Receptive Skills in Lower Secondary School EFL Classroom
Acquisition Through Receptive Skills in Lower Secondary School EFL Classroom
Abstract:
Práce je zaměřena na akvizici anglického jazyka pomocí poslechových a čtecích dovedností. Teoretická část shrnuje základní termíny a principy vztahující se k jazykovým dovednostem a akvizici. Praktická část nastiňuje výsledky kvantitativního výzkumu pomocí dotazníků pro žáky a učitele a snaží se poukázat na preferenci produktivních dovedností ve srovnání s receptivními.Abstract:
The work focuses on acquisition of English as a foreign language through listening and reading skills. The theoretical part summarizes the basic terms and principles related to language skills and acquisition. The practical part outlines the results of a quantitative research conducted using learner and teacher questionnaires and attempts to point at the preference of productive skills in comparison …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 7. 2020
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Josef Nevařil, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ROUŠ, David. \textit{Acquisition Through Receptive Skills in Lower Secondary School EFL Classroom}. Online. Master's thesis. Olomouc: Palacký University Olomouc, Faculty of Education. 2020. Available from: https://theses.cz/id/pu3zsl/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
ROUŠ, David. Acquisition Through Receptive Skills in Lower Secondary School EFL Classroom. Olomouc, 2020. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Pedagogická fakultaPalacký University Olomouc
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teaching at Higher Secondary School / UAJ-UTIV
Theses on a related topic
-
Receptivní dovednosti a techniky jejich rozvoje v učebnicích angličtiny na úrovni A1.
Monika Nehasilová -
Výuka dovednosti čtení ve výuce anglického jazyka pro sluchově postižené žáky na druhém stupni základních škol
Žaneta Petraturová -
Receptivní řečové dovednosti v českých učebnicích ruského jazyka
Radka BULAVOVÁ -
Proces čtení v estetické teorii: konkretizace a akt čtení
Kateřina Kalousová -
Podpora čtení v situaci společného čtení žáků 1. stupně základní školy
Tereza Šopíková -
Porovnání úrovně hlasitého čtení a čtení s porozuměním u žáků 2. ročníku základní školy
Vlasta Moravcová -
Vývoj učebnic angličtiny řady Headway se zaměřením na rozvoj řečové dovednosti čtení na úrovni B1
Kateřina Havlíková -
Bibliotéka zábavného čtení a revue Denice Jakuba Malého mezi zábavou a poučením
Marek Želísko
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights