Influence of distinctive Japanese culture on doing business for American companies – Olha Moroz
Olha Moroz
Master's thesis
Influence of distinctive Japanese culture on doing business for American companies
Influence of distinctive Japanese culture on doing business for American companies
Abstract:
Aktuálnost vybraného tématu diplomové práce vychází ze skutečnosti, že Japonsko je třetí největší ekonomikou světa s populací 127 milionů lidí, která tuto zemi řadí na 11. místo ve světovém žebříčku. Japonsko jako země s vysokým HDP je 9. nejkonkurenceschopnější a 14. nejinovativnější zemí světa. Ekonomické, politické, sociální a technologické prostředí zdůrazňují atraktivitu Japonska pro americké …moreAbstract:
The actuality of chosen topic for the thesis results from the fact that Japan is third largest economy in the world which population of 127 million people that puts this country on 11th place in the world ranking. Japan is the country with high GDP, is 9th most competitive country in the world and 14th most innovation driven country. Economic, political, social and technological environments stress …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 5. 2017
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/74833
Thesis defence
- Date of defence: 30. 8. 2018
- Supervisor: Květa Olšanová
- Reader: Pavla Neumannová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/74833
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / International Business - Central European Business Realities
Theses on a related topic
-
The Effect of Cultural Differences on Communication between Czechs and Americans
Klára Ficová -
Vliv vnějších faktorů na podnikání v automobilovém průmyslu v České republice: PEST analýza
Martin Šimon -
Vliv ekonomických faktorů na podnikání v Lucembursku ve finančním sektoru: úvod do PEST analýzy
Šimon Adam Schilla -
PEST analýza potravinářského průmyslu Ukrajiny
Oksana Malona -
Analysis of competition in the life sciences industry and strategies to lead in high growth markets
Katarína Suchoňová -
Strategic Analysis of the Branch of the Multinational Company
Jakub Piskla -
Strategic Analysis of Ørsted Company in the Danish Market
Egor Zubko -
Strategic Analysis of the company Universal Life in Cyprus
Konstantinos Evangelou