Reading in English as a foreign language in deaf university students – Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.
Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.
Disertační práce
Reading in English as a foreign language in deaf university students
Reading in English as a foreign language in deaf university students
Anotace:
Předkládaná disertační práce se zaměřuje na problematiku čtení v angličtině jako cizím jazyce u neslyšících vysokoškolských studentů. Téma bylo zkoumáno z pohledu toho, jak se jejich předchozí jazykové a čtenářské zkušenosti projevují ve čtení v cizím jazyce. Z tohoto hlediska byla zvažována specifická situace neslyšících, která zahrnuje znakový jazyk a mluvený jazyk majoritní společnosti. Čtení v …víceAnotace:
ázáno s jejich obecnými postoji ke čtení formovanými na základě první čtenářské zkušenosti (výše zmíněné čtení v L(1+1)) než s jimi vyjadřovanou motivací k učení se angličtiny. Co se týká oblasti procesu čtení v angličtině jako cizím jazyce, výzkumná zjištění naznačují, že čtenářské strategie, které respondenti využívají odpovídají strategiím používaným úspěšnými neslyšícími čtenáři a čtenáři při čtení …víceAbstract:
The present doctoral thesis has focused on the issue of the reading in English as a foreign language (EFL) of deaf university students. The topic was studied from the point of view of how their previous language and reading experiences are pronounced in reading in a foreign language. In this respect the specific situation of deaf learners, which involves sign language and the majority spoken language …víceAbstract:
respond to those of skilled deaf readers and L2 readers. Nonetheless, some ineffective use of strategies and processes which might be the potential causes of flaws in reading comprehension were also described. The explicit instruction of reading strategies did not seem to have a significant impact on the participants’ use of reading strategies when reading in English. This was explained from the perspective …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 23. 8. 2016
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/k3uh5/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 6. 10. 2016
- Vedoucí: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Oponent: doc. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., prof. Ewa Domagala-Zysk
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Specializace v pedagogice (čtyřleté) / Didaktika cizího jazyka
Práce na příbuzné téma
-
Státní maturita z anglického jazyka pro neslyšící studenty
Miroslava Kvasničková -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Extramural English as a Path to English Language Learning
Radka Tlustošová -
Teaching English as a second language at a Montessori school
Marie Šimková -
English as a marketing tool in a non-English speaking environment - a case study of Ikea
Polina Rachkova -
Čeština jako cizí jazyk pro anglicky mluvící: komparace učebnic češtiny jako cizího jazyka
Barbora VEJLUPKOVÁ