Ing. Michaela Chaloupková

Bachelor's thesis

Prostředky marketingové komunikace pro seniory

Resources of marketing communication for seniors
Abstract:
Jako téma své bakalářské práce jsem zvolila Prostředky marketingové komunikace pro seniory. V teoretické části práce definuji pojem senior a charakterizuji jednotlivé nástroje marketingového a komunikačního mixu a jejich vliv na segment seniorů. V textu se zabývám problematikou stárnutí obyvatelstva a to jak z hlediska demografie tak i marketingu. Následně uvádím několik příkladů nezávislých typologií …more
Abstract:
I chose Resources of marketing communication for seniors as a topic of my bachelor thesis. The theoretical part of the thesis defines the concept of a senior; it also features various tools of marketing and communication mix and their influence on a segment of seniors. I deal with issues of aging population both in terms of demographics and marketing. Then I show several examples of independent typologies …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 6. 2013
  • Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
  • Reader: Mgr. Miloslava Kykalová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní