Bc. Štefan Sitáni

Bachelor's thesis

Persuaze a jazyk reklamy: Analýza tiskových reklamních textů

Persuasion and the Language of Advertising: An Analysis of Print Advertising Texts
Abstract:
Tato bakalářská diplomová práce se zaměřuje na analýzu vybraných reklamních textů z jazykového hlediska a pokouší se prozkoumat verbální i neverbální prostředky, kterými reklamní texty dosahujú persuazivní účinek. Práce zkoumá devět reklamních textů získaných přímo z časopisů a internetu s cílem nalezení persuazivních prostředků v nich použitých.
Abstract:
This bachelor's thesis focuses on analyzing advertisements from a linguistic point of view and attempts to look into the means, both verbal and non-verbal, that advertising uses to achieve its persuasive effect. The thesis analyzes nine examples of printed advertising retrieved from magazines and online in order to uncover some of the persuasive devices and strategies implemented in them.
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 8. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 9. 2012
  • Supervisor: PhDr. Jitka Vlčková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta