Persuaze a jazyk reklamy: Analýza tiskových reklamních textů – Bc. Štefan Sitáni
Bc. Štefan Sitáni
Bachelor's thesis
Persuaze a jazyk reklamy: Analýza tiskových reklamních textů
Persuasion and the Language of Advertising: An Analysis of Print Advertising Texts
Abstract:
Tato bakalářská diplomová práce se zaměřuje na analýzu vybraných reklamních textů z jazykového hlediska a pokouší se prozkoumat verbální i neverbální prostředky, kterými reklamní texty dosahujú persuazivní účinek. Práce zkoumá devět reklamních textů získaných přímo z časopisů a internetu s cílem nalezení persuazivních prostředků v nich použitých.Abstract:
This bachelor's thesis focuses on analyzing advertisements from a linguistic point of view and attempts to look into the means, both verbal and non-verbal, that advertising uses to achieve its persuasive effect. The thesis analyzes nine examples of printed advertising retrieved from magazines and online in order to uncover some of the persuasive devices and strategies implemented in them.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 8. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/pxivr/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 9. 2012
- Supervisor: PhDr. Jitka Vlčková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / English Language and Literature
Theses on a related topic
-
The Language of Advertising: Analysis of Advertising Slogans in Fast Food Industry
Adela Pilátová -
The language of advertising: An analysis of a technology company advertisements
Lucie Fialová -
The language of advertising: linguistic analysis of smartphone advertisements
Dominik HONEŠ -
The language of advertising: slogans in online NGOs advertising discourse
Karel URBAN -
Comparing the Language of Print and On-line Advertising
Kristýna Mráková -
The Language of Advertising Sports Nutrition and Supplements
Lukáš KALETA -
Characteristics of the Language of Advertising: Profanity in Contemporary Advertising
Simona VERNEROVÁ -
An Analysis of Stylistic and Linguistic Means of Medium of Advertising: Alcohol Commercial Slogans
Tereza Matějíčková