Klára Šimánková
Master's thesis
Image a identita značky adidas
Image and identity of adidas brand
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na image a identitu značky, čili rozdíl mezi vnímáním značky spotřebitelem a obrazem, o který se snaží tvůrce image. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V rámci teoretické části je definována značka, její prvky a zejména pak funkce, které jsou důležitou součástí celého brand buildingu, neboť je potřeba vidět zcela jasně výhody, které značka poskytuje. Práce …moreAbstract:
The master thesis deals with brand image and identity, the difference between brand perception from the customer point of view and from the creator point of view. The thesis is divided into theoretical and practical part. In the frame of theoretical part there is a brand definition, its components, functions which are the most important part of brand building since it is necessary to see the advantages …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 10. 2013
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/45750
Thesis defence
- Date of defence: 5. 6. 2015
- Supervisor: Alena Filipová
- Reader: Jiří Zeman
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/45750
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Transforming Fashion Marketing with AI: Possibilities of Artificial Intelligence in Shaping Brand Perception and Consumer Trust
Jan-Michel Gawinski -
Environmental Marketing and Brand Perception in the Sports Apparel Industry
Matthew Allen -
Consumer Perception of Brand Hollister on the Czech Market
Lenka Kotková -
Brand perception - case study of Czech Railways
Tereza Vavroušková -
Consumer perception of Urinal brand in the Czech market
Tereza Šaberl -
Politický Brand. Analýza mentálních map vnímání značky "Evropská unie" prvovoliči
Lukáš Pazourek -
Intercultural Perception of Brand Image for Smartphone Producer
Chunping He -
Zásady brand identity a jejich aplikace při tvorbě návrhu brand identity svíček Emiu
Thi Thanh Huyen Ngoová