Proces odškolování žáků ve svobodné základní škole: Zkušenost s přestupem na sebeřízené vzdělávání očima žáků a pedagogů. – Bc. Sára Špatková
Bc. Sára Špatková
Bachelor's thesis
Proces odškolování žáků ve svobodné základní škole: Zkušenost s přestupem na sebeřízené vzdělávání očima žáků a pedagogů.
The process of deschooling pupils in a primary democratic school: The experience of transition towards self-directed learning through the eyes of pupils and facilitators
Abstract:
Bakalářská práce popisuje zkušenost s odškolováním žáků ve svobodné demokratické škole. Práce se zabývá tím, jak problematiku přestupu z jiného vzdělávacího prostředí, adaptaci na specifické prostředí svobodné demokratické školy a odškolování vnímají kromě žáků samotných i průvodci, kteří s těmito žáky tráví čas a mohou tak posoudit i dopad odškolování na školní komunitu. Empirická část práce je založena …moreAbstract:
Bachelor thesis describes the experience of deschooling pupils in a primary democratic school. The paper looks at how the issues of transfer from another educational environment, adaptation to the specific environment of a democratic school and deschooling are perceived not only by the pupils themselves, but also by the facilitators who spend time with the pupils and can thus assess the impact of deschooling …moreKeywords
sebeřízené vzdělávání sebeřízené učení unschooling odškolování Interpretativní fenomenologická analýza (IPA) svobodná demokratická škola věkově smíšené skupiny self-directed education self-directed learning deschooling Interpretative phenomenological analysis (IPA) free democratic school mixed age groups
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 12. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/qdme4/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 1. 2024
- Supervisor: Mgr. Nikola Kallová, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Iva Burešová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠPATKOVÁ, Sára. \textit{Proces odškolování žáků ve svobodné základní škole: Zkušenost s přestupem na sebeřízené vzdělávání očima žáků a pedagogů.}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2023. Available from: https://theses.cz/id/qduqzs/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Psychology / Psychology
Theses on a related topic
-
Practice As Research: The Analysis of a Linguistic Aspect of Theatre Through Acting Workshops
Kristýna Zinková -
Výzkum významu témat evokovaných metodou PRVA (Phenomenological Reflection of Visual Artifact)
Jiří Závora -
Zkušenost s terapeutickým deníkem v léčbě alkoholické závislosti: IPA based analysis
Tereza Trojanová -
Zážitek se samoléčbou u žen, které mají zkušenost s anorexií či bulimií: Interpretativní fenomenologická analýza
Lucie Mauler -
Interpretativní fenomenologická analýza zkušenosti rodičů se sdělením diagnózy PAS dítěti
Kateřina Műllerová -
Analýza terapeutických (prožitkových) deníků: interpretativní fenomenologická analýza
Kamila Vítkovičová -
Prožívání a zpívání pro radost v gospelovém souboru: interpretativní fenomenologická analýza
Martin Malec -
The Importance of Empowerment for Environmental education: A Case study in Czech Free Democratic School
Róza Fadrná