Petr MOUČKA

Bachelor's thesis

Vědomí viny v procesu resocializace osob ve výkonu trestu odnětí svobody

Consciousness of guilt in the process of rehabilitation of persons in custodial establishments.
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá otázkou přístupu odsouzených osob k samotnému procesu výkonu trestu odnětí svobody z hlediska přijetí viny za spáchaný skutek a následný postoj k samotnému resocializačnímu procesu, který tento výkon trestu provází. Jejím cílem je zmapovat, jak se s touto problematikou vyrovnávají osoby jak prvotrestané , tak i ty vícekrát trestané, které aspekty pobytu ve vězeňských …more
Abstract:
My final thesis pursues the attitude of the sentenced persons towards the process of serving their custodial sentence concerning the view of accepting the guilt for the commited crime as well as the subsequent attitude towards the process of social rehabilitation which is closely connected with serving the sentence. The aim of the thesis is to map the area from the point of those convicted for the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 6. 2010
  • Supervisor: Mgr. Petr Blažek

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

MOUČKA, Petr. Vědomí viny v procesu resocializace osob ve výkonu trestu odnětí svobody. Ústí nad Labem, 2010. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 19. 04. 2010

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Bachelor programme / field:
Specialization in pedagogy / Social pedagogy