Právní rozbor generální klauzule nekalé soutěže (po novelizaci) – Mgr. Jiří Hölbling
Mgr. Jiří Hölbling
Master's thesis
Právní rozbor generální klauzule nekalé soutěže (po novelizaci)
Legal Analysis of General Clause against Unfair Competition (after Amendment)
Abstract:
Tato diplomová práce se věnuje generální klauzuli v obchodním zákoníku v platném a účinném znění. Cílem práce je provedení právního rozboru této generální klauzule, a to ve třech částech věnujících se jejím jednotlivým znakům. Dalším cílem práce je zhodnocení významu novelizace a jejího dopadu na hospodářskou soutěž s ohledem na generální klauzuli v novém občanském zákoníku. Konečně se práce zabývá …moreAbstract:
This diploma thesis is devoted to the general clause in the Commercial Code, and in its valid and effective amendments. The aim is to perform the legal analysis of the general clause, in three parts dealing with the individual characters. The other aim of this work is to evaluate the significance of the amendment and its impact on competition with respect to the general clause in the new Civil Code …moreKeywords
nekalá soutěž generální klauzule hospodářská soutěž hospodářský styk dobré mravy soutěže újma soutěžitel spotřebitel další zákazník novelizace nový občanský zákoník unfair competition general clause economic competition economic relations standard practices of competition detriment competitor consumer other customer amendment new civil code
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 10. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/psbhk/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 1. 2013
- Supervisor: JUDr. Eva Večerková, Ph.D.
- Reader: doc. JUDr. Dana Ondrejová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakultaMasaryk University
Faculty of LawMaster programme / field:
Law and Legal Science / Law
Theses on a related topic
-
Nekalé soutěžní jednání v rámci hospodářské soutěže
Jan Sládek -
Dobré mravy soutěže a nekalosoutěžní jednání
Jiří Cimr -
Dobré mravy v reklamě
Veronika Čížková -
Dobré mravy v reklamě
Julie POKLOPOVÁ -
Rozpor s dobrými mravy se zaměřením na korupci
Lucie Švandrlíková -
Nekalosoutěžní praktiky podle generální klauzule nekalé soutěže
Petra Nedvědová -
Reklama a její nekalosoutěžní dopady včetně subsidiárního významu generální klauzule
Roman Světnický -
Nekalosoutěžní praktiky podle generální klauzule
Kateřina Krejčí