Segmentace trhu a analýza chování zákazníka – Ing. Lenka Wawrzaczová
Ing. Lenka Wawrzaczová
Bachelor's thesis
Segmentace trhu a analýza chování zákazníka
The Market Segmentation and Customer Behaviour Analysis
Abstract:
V této bakalářské práci jsem se zabývala segmentací trhu a analýzou chování zákazníka. Práci mám rozdělenou na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy marketingového mixu, segmentace trhnu a nákupní chování zákazníka. V praktické části popisuju segmentaci trhu ve společnosti DEKTRADE a. s. V těchto analyzovaných segmentech se zabývám, jak firma působí na zákazníka. Ze …moreAbstract:
In this bachelor's degree thesis I deal with market segmentation and analysis of customer behavior. The work is divided into theoretical and practical parts. In the theoretical part the terms of the marketing mix, market segmentation, and shopping behavior of a customer are explained. In the practical part I describe market segmentation in the DEKTRADE corp. In these analyzed segments I deal with how …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2014
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/lohsy/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 6. 2014
- Supervisor: Ing. Miloslav Vaňák
- Reader: Ing. Miloslav Šašek
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
The shift of customers buying behavior as a result of “corona crisis”
Usupbekova Usupbekova -
Customer web behavior analysis using offline transaction data
Lukáš Wojnar -
Customers’ perception and behavior of fast fashion in Europe
Adéla Gruberová -
The impact of Electronic word of mouth on customer behavior on the Russian e-commerce market
Ekaterina Samarina -
ANALÝZA TRHU A KONKURENCE VYBRANÉ FIRMY
Jaroslav KYSELA -
Analýza konkurence hotelu XY
Dominik Gřešák -
Nedokonalá konkurence a cenová diskriminace v praxi
Yevhen Gonchar -
Segmentace trhu a analýza chování zákazníka
Edita Hanzlová