Úloha České exportní banky při podpoře malých a středních podniků – Martin Švéda
Martin Švéda
Bachelor's thesis
Úloha České exportní banky při podpoře malých a středních podniků
Role of the Czech Export Bank in a small and medium enterprise support
Abstract:
V úvodu práce je prezentováno teoretické vymezení malého a středního podniku (dále MSP) a zmíněn jeho význam pro ekonomiku. Další kapitoly popisují podobu státní podpory exportu MSP, mezinárodní pravidla pro státní podporu exportu a jak je státní podpora exportu aplikována v ČR. V praktické části práce je představena Česká exportní banka a.s. (dále ČEB), jako jeden z pilířů státní podpory exportu v …moreAbstract:
Main theoretical definition of small and medium enterprise (SME) and its significant role in the economy are presented in the introduction of this thesis. Next chapter focuses on forms of state support of SME export, international rules for state export support and application of the state export support in the Czech Republic. The Czech export bank (CEB) is presented in the practice part of this thesis …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 9. 2010
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/24457
Thesis defence
- Date of defence: 10. 1. 2011
- Supervisor: Eva Černohlávková
- Reader: Zdeněk Pavlík
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/24457
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Social media as a part of PR for small and medium businesses: how to survive and succeed
Anna Isakova -
Social Network and its marketing potential for Small and Medium Enterprise
Dmytro Husiev -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises (SME).
Darya Ussatova -
Competitiveness of small and medium sized enterprises in China
Xie Xie -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium enterprises (SME)
Maksudhon Hamidov -
Social Network and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Jan Syrinek -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Tomáš Cimburek -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Ondřej Hanulík