Sourozenci osob s přítomností ADHD - přehledová studie – Bc. Tereza Meiringerová
Bc. Tereza Meiringerová
Bachelor's thesis
Sourozenci osob s přítomností ADHD - přehledová studie
Siblings of Individuals with ADHD – A Review Study.
Abstract:
Práce prezentuje výsledky literární rešerše zaměřené na sourozence osob s přítomností ADHD. Sourozenci jedinců s přítomností ADHD vykazují například v oblastech krátkodobé prostorové paměti, verbální a prostorové pracovní paměti zhoršení podobné zhoršením zaznamenaným u ADHD sourozenců či alternace v některých mozkových strukturách (např. v insule). Potýkají se se zvýšeným rizikem rozvoje schizofrenie …moreAbstract:
The thesis presents a literature review focused on siblings of individuals dealing with ADHD. Siblings of individuals with ADHD showed impairments in e.g., short-term spatial memory, verbal and spatial working memory similar to those indicated in their affected siblings. Certain brain alternations (e.g., in insula) and an increased risk for schizophrenia, bipolar and borderline personality disorder …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/zrbzp/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2022
- Supervisor: doc. PhDr. Iva Burešová, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Hana Přikrylová Kučerová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Psychology / Psychology
Theses on a related topic
-
Využití intervencí za pomoci zvířat u dětí s poruchou autistického spektra a poruchou pozornosti do věku 15 let
Tereza Paulová -
Vliv pozornosti investorů na trh zlata
Tereza Lancmanová -
Vplyv behaviorálnej pozornosti na volatilitu ceny zlata
Marianna Gregorovičová -
Porucha pozornosti s hyperaktivitou a sport
Andrea STRNADLOVÁ -
Lived experiences of students with ADHD, parents of students with ADHD, and teachers of students with ADHD with factors that support school inclusion and functioning of students with ADHD
Růžena KRTKOVÁ RUDNICKÁ