Vliv efektu země původu na spotřební chování českých kupujících nových osobních automobilů – Bc. Filip Vít
Bc. Filip Vít
Master's thesis
Vliv efektu země původu na spotřební chování českých kupujících nových osobních automobilů
The influence of the country of origin effect on the consumer behavior of Czech buyers of new passenger cars
Abstract:
Cílem diplomové práce je popis vlivu efektu země původu na spotřební chování českých kupujících nových osobních automobilů. První část práce je zaměřena na teoretická východiska výzkumu, která nabízí náhled na spotřební chování zákazníků, vliv efektu země původu a dále také na automobilový průmysl v České republice. Praktická část analyzuje prodeje osobních automobilů a hodnotí výsledky dotazníkového …moreAbstract:
The aim of the thesis is to describe the influence of the country of origin effect on the consumer behavior of Czech buyers of new passenger cars. The theoretical part of the thesis is focused on the research, which offers an insight into the consumer behavior, the influence of the country of origin effect and also the automotive industry in the Czech Republic. The practical part analyzes the sales …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 1. 2024
Thesis defence
- Date of defence: 21. 2. 2024
- Supervisor: doc. Ing. Pavel Štrach, Ph.D. Ph.D.
- Reader: Hana Volfová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VÍT, Filip. \textit{Vliv efektu země původu na spotřební chování českých kupujících nových osobních automobilů}. Online. Master's thesis. Mladá Boleslav: Škoda Auto Vysoká Škola o.p.s. 2024. Available from: https://theses.cz/id/qrnc5i/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ŠKODA AUTO a.s., Škoda Auto Vysoká škola o.p.s.ŠKODA AUTO a.s.
Škoda Auto Vysoká škola o.p.s.Master programme / specializace:
Ekonomika a management / International Marketing
Theses on a related topic
-
The Impact of Country of Origin on Consumer Purchase Intentions
Sabina Rzayeva -
Exploring the Impact of Country of Origin on Turkish Consumer Perceptions in the Automotive Industry
Ozan Buğur -
Country of origin effect and the impact of brand nationality on the perception of quality in the luxury goods market
Silvie Dittertová -
Country of Origin Effect on Purchasing Decision Making of FMCG Products for Czech Customers
Mahammad Mammadov -
Country of origin effect and the impact of brand nationality on the perception of quality in the luxury goods market
Silvie Dittertová -
Country of Origin Effect on Purchasing Decision Making of FMCG Products for Czech Customers
Mahammad Mammadov -
Country of Origin Effect a marketing vín
Jan Řebíček -
The impact of natural resources on a country's economy: the case of Saudi Arabia
Xinyue Hu
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights