Ing. Jitka Miškovská

Bachelor's thesis

Vydavatelství Sanoma Media jako součást mediálního trhu

Publishing house Sanoma Media as a part of Media Market
Abstract:
Tématem práce je vydavatelství Sanoma Media a jeho postavení v rámci současného mediálního trhu. V dnešní době je velmi aktuální téma krize žurnalistiky, a proto je zajímavé zjistit, jak se tomuto stavu konkrétní vydavatelství brání. Tato práce se v teoretické části zabývá zejména vysvětlením pojmů masové médium, mediální komunikace, etapami vývoje mediálního trhu, dále problematikou výzkumu trhu a …more
Abstract:
The subjekt of this thesis is the Publishing house Sanoma Media and its position in the context of the current media scene. The theme of the journalism crisis is very topical these days and therefore it is interesting to find out how a particular publishing house is facing such a situation. This work concentrates in its theoretical part mainly on explaining the terms like mass medium, media communication …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2012
  • Supervisor: PhDr. Adolf Vodrážka
  • Reader: Mgr. Miloslava Kykalová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní