L’Argumentation dans l’enseignement secondaire tchèque – faut-il et comment l’intégrer aux différentes matières – Mgr. Veronika Drimlová
Mgr. Veronika Drimlová
Master's thesis
L’Argumentation dans l’enseignement secondaire tchèque – faut-il et comment l’intégrer aux différentes matières
Argumentation in Czech secondary schools – possibilities of its integration into different subjects
Abstract:
Diplomová práce s názvem Argumentace v českém středoškolském vzdělávání – možnost jejího začlenění do jednotlivých předmětů je koncipována jako příručka pro učitele na českých středních školách, která poměrně detailním způsobem přibližuje metodu argumentace v psaném projevu. Práce je rozdělena na čtyři části. V první části je stručně nastíněn pohled na argumentaci a její vývoj v historickém kontextu …moreAbstract:
This diploma thesis named Argumentation in Czech secondary schools – possibilities of its integration into different subjects is drawn as a guide for teachers at Czech secondary schools which gives a quite detailed description of argumentative methods in written form. The document is divided in four parts. In the first part, there is a short description of historical evolution of argumentation. The …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 8. 2007
Identifier:
https://is.muni.cz/th/e69iz/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 9. 2007
- Supervisor: Mgr. Magda Chmelová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DRIMLOVÁ, Veronika. \textit{L’Argumentation dans l’enseignement secondaire tchèque – faut-il et comment l’intégrer aux différentes matières}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2007. Available from: https://theses.cz/id/qs82pd/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in French Language and Literature
Theses on a related topic
-
Error Analysis of Texts Written by Czech Secondary School Students: A Case Study
Tereza Gajdošová -
Active Approach in Music Education: Designing Teaching Materials for CLIL Music Lessons at Lower-Secondary Schools
Tereza Tesarčíková -
Specifics of teaching physical education at secondary vocational schools
Karolína Bublíková -
Translation of a previously untranslated non-literary English text to Czech language, translation commentary and text analysis
Sebastiana LAŠUTOVÁ -
Propaganda Detection using Stylometric Text Analysis
Radoslav Sabol -
An annotated translation of a previously untranslated English text and text analysis
Barbora ŠOPOROVÁ -
An annotated translation of a previously untranslated English text and text analysis
Jakub TOMÁŠ -
Text analysis, translation and commentary: professional texts
Adéla NESVADBOVÁ