Zlepšení poznatků o produktech pomocí analýzy sentimentu recenzí zákazníků – Bc. Jana Dudášová
Bc. Jana Dudášová
Master's thesis
Zlepšení poznatků o produktech pomocí analýzy sentimentu recenzí zákazníků
Enhancing Product Insights Through Sentiment Analysis of Customers’ Feedback
Abstract:
Tato práce si klade za cíl zkoumat korelaci mezi online zákaznickými recenzemi a objemy prodeje elektronických produktů prodávaných online distributorem Alza. K dosažení tohoto cíle byly aplikovány modely přirozeného jazyka k extrakci sentimentu ze 7,748 zákaznických recenzí. Tyto sentimenty byly následně analyzovány pomocí Kruskal-Wallisova testu. Analýza prokázala, že sentimenty mají významný vliv …moreAbstract:
This thesis aims to examine the correlation between online customer reviews and sales volumes for electronic products sold by the online retailer, Alza. To achieve this, natural language processing models were applied to extract sentiment from 7,748 customer reviews. These sentiments were then analyzed using the Kruskal-Wallis test. The analysis found that sentiments have a significant impact, specifically …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/fngfk/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2024
- Supervisor: doc. Ahad Zareravasan, PhD
- Reader: Ph.D. Feybi Ariani Goni
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DUDÁŠOVÁ, Jana. \textit{Zlepšení poznatků o produktech pomocí analýzy sentimentu recenzí zákazníků}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Economics and Administration. 2024. Available from: https://theses.cz/id/qsbl5c/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Business Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Evaluating AI-Generated texts: A corpus-based analysis using Natural Language Processing models
Matěj NOVOTNÝ -
Intuicionistic Type Theory and its Application to Natural Language
Marek Michálek -
Application of Natural language processing to enhance qualitative research used for marketing
Poj Nuangniyom Netsiri -
Practical use of natural language processing in education technology
Dominik Hartinger -
Transformer Neural Networks for Natural Language Processing
Malinga Tembo -
Scalability of Semantic Analysis in Natural Language Processing
Radim Řehůřek -
The Influence of Market Sentiment on Tesla’s Valuation: A Combined Fundamental and Sentiment-Driven Approach
Adam Wohl -
Sentiment a nejistota u vybraných aktiv českého a německého trhu
Michaela Krumlovská