Bc. Michal Hanzl
Master's thesis
Využití virtuální reality ve výuce
Use of virtual reality in teaching
Abstract:
Diplomová práce se zabývá pojednáním o možném začlenění virtuální reality do vzdělávání na základních školách, jakožto učební pomůcky. Cílem teoretické části je analyzovat a popsat možné začlenění virtuální reality do RVP a také její využití při naplňování klíčové digitální kompetence. Cílem praktické části je analyzovat a shrnout dostupné studie o virtuální realitě v ČR a ve světě a také navrhnout …moreAbstract:
The diploma thesis will deal with the discussion on the possible inclusion of virtual reality in education at elementary schools, as teaching aids. The aim of the theoretical part is to analyse and describe the possible inclusion of virtual reality in RVP as well as its use in the fulfilment of a key digital competence. The aim of the practical part is to analyse and summarize the available studies …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/vzdsm/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2023
- Supervisor: Ing. Martin Dosedla, Ph.D.
- Reader: Mgr. Karel Picka, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Lower Secondary School Teacher Training in Technology and IT Education / Lower Secondary School Teacher Training in Technology and IT Education
Theses on a related topic
-
Digitální kompetence učitelů v kontextu vzdělávacích potřeb informační společnosti: případová studie Masarykovy ZŠ Lanžhot
Tereza Kořínková -
Digitální kompetence v geografickém vzdělávání: pohled učitelů středních škol
Denisa JAROŠOVÁ -
Digitální kompetence učitele v předškolním vzdělávání
Michaela Mikulková -
Rozvoj kompetence digitální ve vzdělávací oblasti Informatika
Robert STRAKOŠ -
Percipované kompetence žáků 2. stupně ZŠ při práci s digitálními technologiemi
Denisa Freithová -
Lepší vymezení herního prostoru pro VR pomocí 3D sensorů
Jan Tinka -
VR42: virtuální realita jako médium výtvarné tvorby pro uživatele se zrakovým znevýhodněním
Aneta Drmotová -
Sociální média, sociální sítě a virtuální realita jako téma beletrie pro mládež didaktické aspekty a možnosti uplatnění v pedagogické praxi
Jana VITOULOVÁ