Bc. Alexandra Blajerová

Master's thesis

Psychologický vliv reklamy na nákupní rozhodování zákazníka

Psychological Effect of Advertising on Customer’s Purchasing Decision
Abstract:
Diplomová práce se zabývá psychologickým vlivem reklamy na nákupní rozhodování zákazníka. Každá firma má vytvořenou marketingovou strategii, která se zaměřuje na společný cíl a to, aby se z potencionálního zákazníka stal spotřebitel. Zaměřila jsem se na marketingovou strategii kosmetické společnosti Vichy. Působení jejích reklamních sdělení na zákazníky je analyzováno prostřednictvím elektronického …more
Abstract:
The study examines psychological influence of advertising on customers’ purchasing decision making. Every company establishes marketing strategy, which addresses potential customers with one particular goal – to attract them and turn them into consumers. This study aims to examine marketing strategy of cosmetic company named Vichy. Influence of Vichy’s advertising messages is analyzed through employment …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 6. 2011
  • Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
  • Reader: Mgr. Michal Tomčík, PhD.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní