Psychologický vliv reklamy na nákupní rozhodování zákazníka – Bc. Alexandra Blajerová
Bc. Alexandra Blajerová
Master's thesis
Psychologický vliv reklamy na nákupní rozhodování zákazníka
Psychological Effect of Advertising on Customer’s Purchasing Decision
Abstract:
Diplomová práce se zabývá psychologickým vlivem reklamy na nákupní rozhodování zákazníka. Každá firma má vytvořenou marketingovou strategii, která se zaměřuje na společný cíl a to, aby se z potencionálního zákazníka stal spotřebitel. Zaměřila jsem se na marketingovou strategii kosmetické společnosti Vichy. Působení jejích reklamních sdělení na zákazníky je analyzováno prostřednictvím elektronického …moreAbstract:
The study examines psychological influence of advertising on customers’ purchasing decision making. Every company establishes marketing strategy, which addresses potential customers with one particular goal – to attract them and turn them into consumers. This study aims to examine marketing strategy of cosmetic company named Vichy. Influence of Vichy’s advertising messages is analyzed through employment …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2011
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/v7l27/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 6. 2011
- Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
- Reader: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Psychologie reklamy a její využití pro podporu image podniku/Psychology Of Advertising And Its Use To Support The Image Of The Organization
Aneta Bencová -
Historical and present use of emotions in advertising
Daliya Khussainova -
Psychological aspects of preparation of printed advertisement
Svetlana Soloveva -
Chování spotřebitelů a faktory ovlivňující kupní rozhodovací proces na automobilovém trhu
Kateřina Pořízková -
Kupní rozhodovací proces zákazníků kupující prémiové vozidlo
Tomáš Jarolím -
Kupní rozhodovací proces na trhu ručního nářadí
Kateřina Suková -
Působení podnětů retro marketingu na kupní rozhodovací proces spotřebitele
Karolína Bílková -
Kritéria ovlivňující nákupní rozhodovací proces zákazníka při nákupu vybraného druhu zboží
Petr Neckař