Roxane Simondet

Master's thesis

How influencer marketing is a strategic ally for European companies in international expansion

How influencer marketing is a strategic ally for European companies in international expansion
Abstract:
V této práci se nejdříve zaměříme na základní koncept influencer marketingu, vysvětlíme základní definici tohoto termínu a také analyzujeme vývoj influencer marketingu v posledních letech. Mimo jiné se v této práci analyzují strategie dvou společností využívající influencer marketing. Uvidíme, jak tento druh marketingu pomohl společnostem v jejich mezinárodní expanzi po Evropě i v zámoří. Skrze analýzu …more
Abstract:
In this study, we will first present the key concept of influencer marketing and give a broad definition of the term. We will also analyse the evolution of influencer marketing over the last years. Moreover, in this thesis, the influencer marketing strategies of two European companies will be analysed. We will see how influencer marketing campaigns helped these companies in their international expansion …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 10. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 10. 2019
  • Supervisor: Ludmila Štěrbová
  • Reader: Paul Marc Collin

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/78523