Examining Brainrot Terminology in the Online Environment – Bc. Lukáš Hýža
Bc. Lukáš Hýža
Master's thesis
Examining Brainrot Terminology in the Online Environment
Examining Brainrot Terminology in the Online Environment
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá jazykovou analýzou brainrot terminologie, specifické skupiny výrazů, které se používají v online komunikaci na sociálních sítích. Teoretická část představuje pojem brainrot, uvádí do online prostředí se zaměřením na sociální platformy a popisuje slovotvorné procesy, které jsou klíčové pro analýzu v praktické části. Praktická část se zaměřuje na analýzu vybraných výrazů …moreAbstract:
This master’s thesis focuses on the linguistic analysis of brainrot terminology, a specific group of expressions used in online communication on social media platforms. The theoretical part introduces the concept of brainrot, presents the online environment with a focus on social platforms, and describes word formation processes that are essential to the analysis in the practical part. The practical …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2025
Identifier:
https://is.slu.cz/th/s6ks4/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 6. 2025
- Supervisor: PhDr. René Kron, Ph.D.
- Reader: Mgr. Gabriela Entlová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HÝŽA, Lukáš. \textit{Examining Brainrot Terminology in the Online Environment}. Online. Master's thesis. Opava: Silesian University in Opava, Faculty of Philosophy and Science in Opava. 2025. Available from: https://theses.cz/id/r0pvxb/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v OpavěSilesian University in Opava
Faculty of Philosophy and Science in OpavaMaster programme / field:
English language / English language
Theses on a related topic
-
Zhodnocení a optimalizace vybraných nástrojů online komunikace u zvolené společnosti
Vladimír Michael Šída -
Gender differences in online conversation topics and self-disclosure: Content analysis of Czech adolescents’ instant messaging conversations
Jana Blahošová -
Analýza online komunikace Divadla Bez zábradlí
Pavel Michalička -
Časopis vs. online fóra: komparativní analýza vývoje komunikace ISIS
Matěj Mach -
Realita vs. Hoax – komunikace elektromobility v online prostoru
Nikola Holzeplová -
Online marketingová komunikace oděvních řetězců v České republice
Silvie Vošvrdová -
Online marketingová komunikace lékáren v České republice
Kristýna Perebziak -
Návrh efektivní online marketingové komunikace vybrané firmy
Lenka Kaňková