Petra GNIADKOVÁ

Master's thesis

Motivace Romů ke vzdělání - etnická nebo sociokulturní podmíněnost?

The Motivation of Roma to Education - ethnic or sociocultural condicionality?
Abstract:
Předložená diplomová práce usiluje o analýzu toho, zda je motivace u příslušníků romského etnika ovlivněna jejich etnicitou či prostředím, v němž žijí a vyrůstají. První část, teoretická, seznamuje čtenáře se základními termíny interkulturní psychologie vztahujícími se k problematice etnických menšin. Pozornost je rovněž věnována motivaci, která jakožto intrapsychický proces objasňuje, jak vnitřní …more
Abstract:
This thesis investigates whether the motivation of the Romany population is affected by their ethnicity or by the environment in which they are raised in and live. The first, theoretical, part familiarizes readers with fundamental concepts of intercultural psychology, focusing mainly on the problematics of ethnic minorities. Attention is also devoted to the motivational term, intrapsychic process, …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2014
Accessible from:: 14. 4. 2014

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Vendula Gojová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

GNIADKOVÁ, Petra. Motivace Romů ke vzdělání - etnická nebo sociokulturní podmíněnost?. Ostrava, 2014. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Fakulta sociálních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 14.4.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 14. 4. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Fakulta sociálních studií