Pronunciation of non-existent or different phonemes of Czech teachers teaching English at primary school and their influence on pupils pronunciation – Mgr. Dominika Kopecká
Mgr. Dominika Kopecká
Diplomová práce
Pronunciation of non-existent or different phonemes of Czech teachers teaching English at primary school and their influence on pupils pronunciation
Pronunciation of non-existent or different phonemes of Czech teachers teaching English at primary school and their influence on pupils pronunciation
Anotace:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou učitelovy výslovnosti neexistujících a lišících se anglických fonému v českém jazyce a její možný vliv na výslovnost žáka. Učitelé předávají výslovnost vždy, když hovoří v Anglickém jazyce. Lze říci, že učitelova výslovnost je pro žáky model, který lze následovat. Diplomová práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část se zabývá anglickými fonémy, výukou …víceAbstract:
This Master Thesis deals with the issue of teachers´ pronunciation of English sounds that are non-existent or different in the Czech language and its influence on the pupil´s pronunciation. Teachers transfer their pronunciation during lessons when speaking English. It can be said that a teacher´s pronunciation is a model for pupils to follow. This Master Thesis is divided into two parts. The theoretical …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 16. 4. 2015
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/mskt1/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 25. 5. 2015
- Vedoucí: Mgr. Gabriela Oaklandová
- Oponent: Mgr. Bc. Šárka Dohnalová
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
KOPECKÁ, Dominika. \textit{Pronunciation of non-existent or different phonemes of Czech teachers teaching English at primary school and their influence on pupils pronunciation}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2015. Dostupné z: https://theses.cz/id/r20oml/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy (pětileté) / Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Level of pronunciation of primary school teachers and the potential influence on their pupils
Matěj Fouma -
Czech teachers of English and the influence of systematic pronunciation teaching on their pupils
Nikola Zrzavá -
Aspects of Pronunciation Teaching: The Influence of American Media on Pronunciation of Czech Students
Mariana Navrátilová -
The Role of Confidence in Teaching Pronunciation
Pavlína Fričová -
Czech teachers of English and the influence of systematic pronunciation teaching on their pupils
Nikola Zrzavá -
Problémy s výslovností v ruském jazyce u žáků základní školy (na příkladu Základní školy Letovice)
Michaela Boháčová -
Vliv výslovnosti angličtiny učitelů prvního stupně základní školy na výslovnost žáků.
Zuzana BÓNOVÁ -
Výslovnost u žáků na 1. stupni základní školy
Anna Dostálová