Výber právnej formy z pohľadu malých a stredných podnikov – Martin Vencel
Martin Vencel
Bakalářská práce
Výber právnej formy z pohľadu malých a stredných podnikov
Choice of legal form from the perspective of small and medium-sized enterprises
Abstract:
Bachelor thesis deals with comparison of the legal forms of SMEs in order to provide an optimal form of the business, taking into account the current opportunities and changes in the legal form during the lifetime of the company. The first chapter focuses on the definition of the business and its distinct legal forms. The second chapter compares different types of the legal forms of the businesses …víceAbstract:
Bakalárska práca sa zaoberá komparáciou právnych foriem malých a stredných podnikov s cieľom stanoviť optimálnu formu podnikania, s prihliadnutím na aktuálne možnosti a zmeny právnej formy v priebehu životnosti podniku. Prvá kapitola je zameraná na teoretické vymedzenie podniku a právnych foriem podnikania. Druhá kapitola porovnáva právne formy v závislosti od typov podnikov. Obsahom tretej kapitoly …více
Jazyk práce: slovenština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 2. 7. 2015
Identifikátor:
https://is.ambis.cz/th/kg7g5/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 8. 9. 2015
- Vedoucí: Ing. Zuzana Voľanská, PhD., doc. Ing. Eugen Valach, CSc.
- Oponent: prof. Ing. Anna Šatanová, CSc.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola regionálního rozvoje a Bankovní institut – AMBIS, Bankovní institut vysoká škola SKVysoká škola regionálního rozvoje a Bankovní institut – AMBIS
Bankovní institut vysoká škola SKBakalářský studijní program / obor:
Bankovnictví / Právní administrativa v podnikatelské sféře
Práce na příbuzné téma
-
Social media as a part of PR for small and medium businesses: how to survive and succeed
Anna Isakova -
Social Network and its marketing potential for Small and Medium Enterprise
Dmytro Husiev -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises (SME).
Darya Ussatova -
Competitiveness of small and medium sized enterprises in China
Xie Xie -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium enterprises (SME)
Maksudhon Hamidov -
Social Network and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Jan Syrinek -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Tomáš Cimburek -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Ondřej Hanulík