Formy komerčních komunikací v televizi a jejich uplatnění – Lucie Hokrová
Lucie Hokrová
Master's thesis
Formy komerčních komunikací v televizi a jejich uplatnění
Forms of commercial communications on television and their use
Abstract:
Cílem této diplomové práce je analýza jednotlivých forem komerčních komunikací v televizi. Mezi tyto formy patří reklamní spot, sponzoring, teleshopping, teletext, injektáž a product placement. Práce je rozdělena do pěti kapitol. Teoretickými východisky této práce jsou první a druhá kapitola. Pojednávají o marketingu, marketingovém a komunikačním mixu, marketingových a komerčních komunikacích. Třetí …moreAbstract:
The aim of this diploma thesis is to analyze every form of commercial communications on television. These forms are commercial, sponsoring, teleshopping, teletext,television grouting and product placement. The thesis has five chapters. The first and second chapters are theoretical bases of this thesis. These chapters contains information about marketing, marketing and communication mix, marketing and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 10. 2011
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/34146
Thesis defence
- Date of defence: 16. 1. 2013
- Supervisor: Milan Postler
- Reader: Ondřej Novák
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/34146
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Product placement na blogu a míra jeho uvědomění spotřebitelem
Kristina Jančaříková -
Product placement jako forma reklamy a jeho vliv na veřejnost
Ivana Vlčková -
Effectiveness of product placement on consumer behavior
Thilak Kumar Venkatesan Ravi Kumar -
Product placement: znalosti a postoje spotřebitelů
Pavlína HRABALOVÁ -
Product placement v kontextu nových médií
Lukáš Havran -
Product placement a jeho využití ve scénickém umění
Markéta Randáková -
Hodnocení nástroje product placement v rámci mediální tvorby České televize
Barbora Čajková -
Product placement a jeho vliv na televizního diváka
Richard ŠIMÁČEK