Ing. Adriana Ryjáčková

Bachelor's thesis

Marketingové strategie firem a rozhodování spotřebitelů

Marketing strategy of the firms and consumer decision
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je analyzovat trh s obalovým sklem, marketingové strategie a postavení sklářského obalového průmyslu napříč evropským trhem. Hlavní oblastí zájmu této práce je konkurenční postavení obalu ze skla vůči substitučním materiálům a způsob, jakým se výrobcům podařilo reagovat na dynamické změny v chování spotřebitelů a novou konkurenci, která úspěšně atakovala trh s obalovým materiálem …more
Abstract:
The objective of this bachelor thesis is to analyze the glass packaging market, its marketing strategies, as well as the position of the glass packaging industry within the European market. The main body of the thesis deals with the competitive position of glass containers in comparison to substitute materials, the methods that the producers use in order to react to the dynamic changes of consumer …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2015
  • Supervisor: Mgr. Ing. Petr Wawrosz, Ph.D.
  • Reader: doc. Ing. Anna Klosová, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní