Vít Maurenc

Bachelor's thesis

Jsou tržby videoherního průmyslu nadměrně odolné vůči recesím?

Are Video Game Industry Revenues Recession-Proof?
Abstract:
Autor si klade za cíl vyhodnotit hypotézu o nadměrné odolnosti tržeb videoherního sektoru vůči recesím, předloženou během Velké recese předními ekonomickými publikacemi. Analyzované koncepty školy hospodářského cyklu a neoklasické školy zahrnují historickou míru inovace a konkurence, technologický pokrok, důchodový a substituční efekt a další. Ty jsou komplementárně doplněny koncepty z behaviorální …more
Abstract:
The aim of this thesis is to evaluate the hypothesis of whether the videogame industry is „recession-proof“, based on its revenues. This hypothesis was put forward by many leading economic publications during the times of the Great Recession. For this purpose, author utilizes concepts from the fields of business cycle theory and neoclassical economics such as innovation, competition, technological …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2024
  • Supervisor: Martin Slaný
  • Reader: Petr Mach

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/93142