Sonic Branding jako fenomén současné marketingové komunikace – František Schwan
František Schwan
Bachelor's thesis
Sonic Branding jako fenomén současné marketingové komunikace
Sonic Branding: Phenomenon of current marketing communication
Abstract:
Cílem bakalářské práce je analyzovat fenomén sonic brandingu a na základě vlastního zkoumání navrhnout doporučení pro jeho implementaci v praxi vybrané značky. Teoretická část se zabývá literární rešerší a stručně pojednává o marketingu, marketingové komunikaci, značce a brandingu. Dále je představena problematika sonic brandingu včetně jeho různých forem a jeho historie. Praktická část se věnuje dotazníkovému …moreAbstract:
The objective of this bachelor‘s thesis is to analyse the phenomenon of sonic branding and to propose recommendations for its practical implementation of a selected brand based on our research. The theoretical part of this thesis is dedicated to literature research and briefly describes the topics of marketing, marketing communication, brand and branding. Furthermore, the issue of sonic branding including …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 8. 2023
Identifier:
https://is.ambis.cz/th/gv0z5/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 9. 2023
- Supervisor: doc. JUDr. Ing. Jana Majerová, Ph.D.
- Reader: doc. Ing. Margaréta Nadányiová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SCHWAN, František. \textit{Sonic Branding jako fenomén současné marketingové komunikace}. Online. Bachelor's thesis. Praha: The College of Regional Development and Banking Institute - AMBIS, a.s. 2023. Available from: https://theses.cz/id/rau5ph/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AMBIS vysoká škola, a.s.AMBIS University
Bachelor programme / field:
Economics and Enterprise Management / Economics and Enterprise Management
Theses on a related topic
-
Promotion of Research and Development by Means of Cluster Brand Building
Hana Pokorná -
Sonic Branding: proces budování zvukové identity značky
Jakob Bahmann -
Sonic branding je mrtev aneb posun od zvukového loga ke komplexnímu zvukovému zážitku
Jan Špičák -
Zásady brand identity a jejich aplikace při tvorbě návrhu brand identity svíček Emiu
Thi Thanh Huyen Ngoová -
Marketingová strategie a brand identita hudebního tvůrce
Nikola Svobodová -
Person as a Brand
Torezhan Shaikhiyev -
Brand Identity in Design of Industrial Product
Martin Ondra -
Návrh brand manuálu vizuální identity digitální agentury AMI Digital s. r. o.
Maksym Bilousov