Vnímaní influencer marketingu na sociální síti Instagram se zaměřením na lifestyle – Zuzana Mynářová
Zuzana Mynářová
Bachelor's thesis
Vnímaní influencer marketingu na sociální síti Instagram se zaměřením na lifestyle
Perception of influencer marketing on the social network site Instagram in the area of lifestyle
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá trendem využívání lifestyle influencerů na sociální síti Instagram jako prostředek marketingové propagace a celkové vnímání trendu influencerů. Teoretická část je zaměřena na marketingovou komunikaci, komunikační mix, influencer marketing a sociální sítě. Praktická část využívá kombinaci kvalitativních a kvantitativních výzkumných metod. U kvalitativních metod jsou realizovány …moreAbstract:
he bachelor's thesis deals with the trend of using lifestyle influencers on the Instagram social network as a means of marketing promotion and the overall perception of the influencers trend. The theoretical part is focused on marketing communication, communication mix, influencer marketing and social networks. The practical part uses a combination of qualitative and quantitative research methods …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2021
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Denis Drexler, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MYNÁŘOVÁ, Zuzana. \textit{Vnímaní influencer marketingu na sociální síti Instagram se zaměřením na lifestyle}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2021. Available from: https://theses.cz/id/re6jok/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsBachelor programme / field / specializace:
Economics and management / Social economics / Multicultural Competences
Theses on a related topic
-
Influencer analysis on social networks
Tai Le Tan Huynh -
Influencer marketing a jeho vliv na spotřebitele generace Z
Kristýna Jarešová -
Vliv influencer marketingu na spotřebitelské chování
Markéta Hromková -
Projekt využití Influencer marketingu a sociálních sítí v komunikaci značky ETA
Pavlína Steinbocková -
Ideál ženské krásy a jeho souvislosti s vnímáním body image v prostředí sociální sítě Instagram
Martina Homoláková -
Přednosti sociální sítě Instagram pro marketingovou komunikaci firem.
Anhelina Fulei -
Marketingová komunikace destinací cestovního ruchu v prostředí sociální sítě Instagram
Klára Nosková -
Jazyk a styl příspěvků o jídle na sociální síti Instagram
Tereza Velecká