Bc. Adéla Nevrtalová
Bachelor's thesis
Marketingové analýzy
Marketing analysis
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje přiblížení problematiky marketingových analýz. Charakterizuje jednotlivé nástroje marketingové analýzy, které jsou nezbytné k úspěšnému marketingu. Ten zajistí pevné postavení společnosti na trhu. Cílem práce je zjistit, zda turisté využívají k pořízení své dovolené cestovní kancelář nebo cestují samostatně a využívají k tomu webové prodejce letenek. A jaké faktory při výběru …moreAbstract:
This bachelor’s thesis focuses on marketing analysis and characterises its different tools which are seen as an imperative for successful marketing strategy and consequential competitive advantage within the industry. The aim of this thesis is to explore customer behaviour and trends in holiday travel purchasing. Specifically, whether customers prefer travel agency packages or making individual plans …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 8. 2021
Identifier:
https://is.ambis.cz/th/yfj6r/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 9. 2021
- Supervisor: Ing. Zuzana Boháčová
- Reader: Ing. Denis Drexler, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AMBIS vysoká škola, a.s.AMBIS University
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Economics and Enterprise Management
Theses on a related topic
-
Marketing cestovní kanceláře
Kateřina Poláková -
Marketing vybrané cestovní kanceláře
Aneta Michalicová -
Social Media marketing podniku cestovního ruchu se zaměřením na Instagram marketing
Simona Nováčková -
Marketing cestovní kanceláře
Michala Meisterová -
Marketing cestovní kanceláře
Ivana Baladová -
Marketing cestovní kanceláře
Kateřina SOLDÁNOVÁ -
Marketing v cestovním ruchu
Adam Wasserbauer -
Travel agencies' advertisements - persuasive strategies and stylistic features
Karolína Racková