Product placement v evropské směrnici a v marketingové praxi – Mgr. Jan Mušálek
Mgr. Jan Mušálek
Master's thesis
Product placement v evropské směrnici a v marketingové praxi
Product Placement in European Directive and in Marketing Practice
Abstract:
Tato práce se zabývá problematikou product placementu v české marketingové praxi ve světle možností budoucí právní úpravy poskytnuté směrnicí 2007/65/ES. Vyjadřuje se k alternativám právní úpravy product placementu - zákazu tak, jak funguje dnes, či liberalizaci s omezujícími podmínkami.Abstract:
Thesis deals with product placement in Czech marketing practice in the light of possibility of regulations given by EC directive 2007/65/EC. It arbitrates alternatives of product placement regulation - ban as it works now or liberalization under restrictive conditions.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/m2v40/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 9. 2009
- Supervisor: prof. JUDr. Petr Hajn, DrSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakultaMasaryk University
Faculty of LawMaster programme / field:
Law and Legal Science / Law
Theses on a related topic
-
Marketingová komunikace - product placement
Yuliia Makarova -
Marketingová komunikace - product placement
Elias Salim -
Product placement jako forma reklamy a jeho vliv na veřejnost
Ivana Vlčková -
Product placement ve vybraných pořadech českých televizí
Tereza Nováková -
Product placement ve filmu LEGO příběh a LEGO Batman film
Dominik Moser -
Marketingová komunikace - product placement
Karyna Vasiuk -
Product placement v anglicky mluvených filmech a televizních pořadech
Jakub Vondrášek -
Product placement a jeho vnímání českým a slovenským spotřebitelem
Petra Dvorská