Bc. Michal Bláha

Master's thesis

Developing learner autonomy using portfolios in English in lower-secondary school

Developing learner autonomy using portfolios in English in lower-secondary school
Abstract:
Diplomová práce zkoumá význam rozvoje autonomie u žáků prostřednictvím různých aktivit na základní škole. Teoretická část představuje klíčové pojmy autonomie, autonomní učení, strategie a styly učení a koncept portfolia. Praktická část se zaměřuje na implementaci portfolia do výuky anglického jazyka v 6. ročníku ZŠ v 1. pololetí s cílem vést žáky k větší autonomii a převzetí odpovědnosti za své učení …more
Abstract:
The Master's thesis explores the importance of developing learner’s autonomy through a variety of activities at Elementary school. The theoretical part introduces the key concepts of autonomy, autonomous learning, learning strategies and styles, and the concept of a portfolio. The practical part focuses on the implementation of the portfolio in the English language classroom in the 6th grade of Elementary …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2024
  • Supervisor: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta