Developing learner autonomy using portfolios in English in lower-secondary school – Bc. Michal Bláha
Bc. Michal Bláha
Master's thesis
Developing learner autonomy using portfolios in English in lower-secondary school
Developing learner autonomy using portfolios in English in lower-secondary school
Abstract:
Diplomová práce zkoumá význam rozvoje autonomie u žáků prostřednictvím různých aktivit na základní škole. Teoretická část představuje klíčové pojmy autonomie, autonomní učení, strategie a styly učení a koncept portfolia. Praktická část se zaměřuje na implementaci portfolia do výuky anglického jazyka v 6. ročníku ZŠ v 1. pololetí s cílem vést žáky k větší autonomii a převzetí odpovědnosti za své učení …moreAbstract:
The Master's thesis explores the importance of developing learner’s autonomy through a variety of activities at Elementary school. The theoretical part introduces the key concepts of autonomy, autonomous learning, learning strategies and styles, and the concept of a portfolio. The practical part focuses on the implementation of the portfolio in the English language classroom in the 6th grade of Elementary …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/fk1xf/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2024
- Supervisor: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Lower Secondary School English Language Teacher Training / Lower Secondary School English Language Teacher Training
Theses on a related topic
-
Fostering learner autonomy: action research
Ivana Juříková -
Students’ Autonomy: Developing individual learning plans at secondary school
Adam Zeisek -
Promoting Learner Autonomy through Reading Strategy Instruction in EFL Classes in Lower Secondary School
Karla Činčalová -
Learning Strategies: A Tool for Effective Vocabulary Learning of Adults on Their Pathway to Learner's Autonomy
Eva POKORNÁ -
Příležitosti k rozvíjení autonomie žáka v hodinách anglického jazyka na 2. stupni ZŠ a role přesvědčení učitelů vztahující se k žákově autonomii a jejímu rozvíjení
Marie Chválová -
Textový editor - předmět rozšiřující Český jazyk, Anglický jazyk a Informatiku
Emil HORKÝ -
ELEKTRONICKÉ PORTFOLIO JAKO NÁSTROJ ROZVOJE AUTONOMIE A JAZYKOVÝCH KOMPETENCÍ VYSOKOŠKOLSKÝCH STUDENTŮ VE VÝUCE ODBORNÉHO ANGLICKÉHO JAZYKA
Linda POSPÍŠILOVÁ -
Využití autentických materiálů k podpoře autonomie ve výuce AJ u dospělých a mladých dospělých
Soňa Šamánková