Využívání principů Montessori v rodině u žáků z Montessori předškolních vzdělávacích zařízení – Bc. Marie Mikolášová
Bc. Marie Mikolášová
Bakalářská práce
Využívání principů Montessori v rodině u žáků z Montessori předškolních vzdělávacích zařízení
Use of Montessori Principles in the Homes of Pupils from Montessori Preschool Facilities
Anotace:
Práce se věnuje principům Montessori pedagogiky a jejich využívání při výchově v domácnosti u žáků z Montessori předškolních zařízení. V teoretické části je nejprve uvedena definice předškolního věku a jeho specifika. Kapitola o výchově a vzdělávání je rozdělena na dvě části, z nichž jedna se věnuje výchově a vzdělávání doma, druhá v předškolních zařízeních. V poslední kapitole teoretické části práce …víceAbstract:
This thesis focuses on the principles of Montessori pedagogy and their use at home-based upbringing of pupils from Montessori pre-school facilities. The theoretical part deals with the definition of pre-school age and its specifics. The chapter on education and upbringing is divided into two parts, one of which is devoted to home-schooling and upbringing, and the other one to the process of education …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 7. 12. 2018
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/i8shn/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 29. 1. 2019
- Vedoucí: Mgr. Zuzana Baričová Šmideková
- Oponent: Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Pedagogika / Sociální pedagogika a poradenství
Práce na příbuzné téma
-
Základní principy Montessori pedagogiky v současné montessori literatuře
Nelly BAGAROVÁ -
Principy Montessori pedagogiky v Montessori mateřské škole
Jana Šenkýřová -
Uplatňování principů Montessori pedagogiky na Montessori základních školách
Anna Holíková -
Marcela Zemanová, František Thun-Hohenstein (1809-1870). Biografie šlechtice v kontextu proměn společnosti 19. století. Předkládaná disertační práce je první ucelenou biografií hraběte Františka Thun-Hohensteina (1809-1870), jednoho z nejdůležitějších představitelů českého uměleckého života 2. třetiny 19. století. Práce sleduje dva hlavní okruhy zájmu. Prvním je Thunova soukromá sféra, kde se zabývá jeho dětstvím, výchovou, vzděláním a cestováním v kontextu rodinných strategií. Nejdůležitějším momentem je pak Thunův mesaliační sňatek.který uzavřel roku 1846 a jehož následkem pozbyl jako prvorozený dědické právo na rodinný fideikomis.Druhou linií, kterou práce sleduje, je veřejné působení Františka Thuna. Jsou zmíněny Thunovy aktivity v sociální a filantropické oblasti a jeho politická kariéra v době předbřeznové a během revoluce roku 1848. Největší pozornost však autorka věnuje Thunově činnosti v oblasti výtvarného umění a památkové péče.
Marcela ZEMANOVÁ -
Výchova a vzdělávání ve skautingu a jejich možný vliv na žáky středních škol
Iveta Řezáčová -
Vliv pandemie koronaviru na výuku výchovy ke zdraví a s ní spojené hygienické a stravovací návyky žáků 1. stupně základní školy
Silvie Úlehlová -
Montessori principy ve vybrané mateřské škole
Monika Dvořáčková -
Principy Montessori pedagogiky v Montessori mateřské škole
Jana Šenkýřová