The Use of Online Tools in Teaching EFL to Dyslexic Students – Bc. Petra Koukolová
Bc. Petra Koukolová
Diplomová práce
The Use of Online Tools in Teaching EFL to Dyslexic Students
The Use of Online Tools in Teaching EFL to Dyslexic Students
Anotace:
Tato diplomová práce se zabývá využitím online nástrojů při výuce angličtiny dospělých dyslektiků. Práce krátce představuje dyslexii a oblasti, do nichž se tato porucha při procesu učení promítá, spolu s didaktickými doporučeními pro výuku dyslektiků (multisensoriální přístup, autonomie). Důležitou součástí práce je praktický výzkum zaměřený na porovnání efektivity online nástroje k výuce AJ (Quizlet …víceAbstract:
The diploma thesis deals with the use of online tools when teaching EFL to dyslexic adults. The thesis briefly introduces dyslexia with areas affected by this learning disorder during the learning process, as well as methodological recommendations for teaching dyslexics (multisensory approach, learner autonomy). An important part of the thesis is the research devoted to comparison of effectivity of …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 3. 2020
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/mapit/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 16. 6. 2020
- Vedoucí: M.A. Ailsa Marion Randall
- Oponent: Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství anglického jazyka pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Využití výtvarných činností k výuce AJ v MŠ
Pavlína Kordiovská -
Fostering learner autonomy: action research
Ivana Juříková -
Students’ Autonomy: Developing individual learning plans at secondary school
Adam Zeisek -
Learning Strategies: A Tool for Effective Vocabulary Learning of Adults on Their Pathway to Learner's Autonomy
Eva POKORNÁ -
Reduction Strategies in Subtitling: A Study of Czech and English Subtitles for Animated Movies
Kateřina Kachyňová -
A case study comparing discursive strategies employed by a child at both pre and early school years as they seek to make sense of the world that surrounds them
Marie ŠIMKOVÁ -
Dyslexia and English Language Acquisition: Supporting Pupils with Dyslexia in Learning English Vocabulary
Natálie Šatná -
Teaching English as a Second Language to Young Learners with Dyslexia
Eva Stavjaníková