K použití písemného historického pramene při výuce dějepisu – Bc. Marek Hlaváč
Bc. Marek Hlaváč
Master's thesis
K použití písemného historického pramene při výuce dějepisu
On written historical source ant its use in history lessons
Abstract:
Diplomová práce „K použití historického pramene při výuce dějepisu“ pojednává o problematice využití písemného historického pramene ve výuce dějepisu se speciálním zaměřením na základní školy. Tato práce je analýzou problematiky použitím syntézy domácí i zahraniční literatury. Ve svých dílčích částech popisuje stav využití historického pramene v České republice a porovnává ji se zahraničními studiemi …moreAbstract:
Diploma thesis “About the use of primary historical source during history education” deals with the issue of use of historical sources during history lessons with special focus of primary school pupils. This thesis is an analysis of the issue using synthesis of literature from Czech Republic and abroad. In its various parts, it describes the state of the problematics in Czech Republic in comparison …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/zdldz/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 2. 2018
- Supervisor: PhDr. Kamil Štěpánek, CSc.
- Reader: Mgr. Miroslav Jireček, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in History
Theses on a related topic
-
Badatelsky orientovaná výuka ve fyzice na ZŠ
Monika Nováková -
Badatelsky orientovaná výuka v mateřské škole na příkladu environmentálního tématu tání ledovců
Eliška Pavlíčková -
Badatelsky orientovaná výuka s využitím modulů
Jana Širůčková -
Návrh badatelsky orientované výuky se zaměřením na pohybové systémy člověka a antropometrii na základních školách pomocí metody CLIL
Tereza PÁTROVÁ -
Badatelsky orientovaná výuka a její uplatnění při výuce technického předmětu
Lenka PROCHÁZKOVÁ -
Badatelsky orientovaná výuka technických témat na 1. stupni ZŠ
Lucie KAŠPAROVÁ -
Badatelsky orientovaná výuka robotiky
Patrik KLOFÁČ -
Badatelsky orientované úlohy pro chemii
Leoš Sáblík