Působení českých učitelů ve Východní Rumelii v letech 1878–1885 – Bc. Pavel Zeman
Bc. Pavel Zeman
Diplomová práce
Působení českých učitelů ve Východní Rumelii v letech 1878–1885
The Work and Influence of Czech teachers in Eastern Rumelia in the years 1878–1885
Anotace:
Práce se věnuje působení českých učitelů ve Východní Rumelii, autonomním území pod správou osmanské říše, v letech 1878–1885. Podařilo se potvrdit hypotézu, že čeští učitelé zásadně ovlivnili školství ve Východní Rumelii. Jednak měli Češi velmi výrazné a až překvapující zastoupení v učitelských sborech. Také se podíleli na tvorbě nových učebnic a zakládání kabinetů. Kromě školní práce se zapojovali …víceAbstract:
The diploma thesis deals with work and influence of the Czech teachers in Eastern Rumelia, the autonomous territory administrated by the Ottoman Empire, between 1878 and 1885. My hypothesis supposing the fundamental influence of the Czech teachers on the education system in Eastern Rumelia was confirmed.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 6. 2012
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/nbqqj/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 17. 9. 2012
- Vedoucí: doc. PhDr. Václav Štěpánek, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Humanitní studia / Historie
Práce na příbuzné téma
-
Česká inteligence v Bulharsku v letech 1878-1885 na příkladu českých učitelů ve Východní Rumelii
Pavel Zeman -
Působení českých učitelů ve Východní Rumelii v letech 1878–1885
Pavel Zeman -
Czech teachers of English and the influence of systematic pronunciation teaching on their pupils
Nikola Zrzavá -
Pronunciation Consistency of Czech EFL Teachers: British and American Accent Compared
Lenka Strádalová -
Teaching Methods and Approaches Used by Czech English Teachers in Lower Secondary Education
Michaela Augustová -
Pronunciation of non-existent or different phonemes of Czech teachers teaching English at primary school and their influence on pupils pronunciation
Dominika Kopecká -
Kritická místa ve výuce základů společenských věd z pohledu učitelů gymnázia
Daniela HAVRÁNKOVÁ -
Hodnoticí úsudek učitele a jeho vnímání žákem na gymnáziu
Karolína Kučerová