Natálie Ptáčníková
Bachelor's thesis
Etika v reklamě
Ethics in advertisement
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá etickou stránkou reklamy v České republice. Cílem práce je zjistit obecný postoj veřejnosti k etice v reklamě a následně k vybraným kontroverzním reklamním sdělením, přičemž zvláštní pozornost je věnována propagaci alkoholických nápojů. Dílčím cílem práce je stanovení četnosti reklam zaměřených na alkoholické nápoje, které jsou v rozporu s Arbitrážní komisí Rady pro reklamu …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with the ethical aspect of advertising in the Czech Republic. The aim of this thesis is to find out the general attitude of public to ethics in advertising and further to selected controversial advertisements, with special attention being focused on the promotion of alcoholic beverages. A partial goal of the thesis is to determine the number of advertisements aimed at alcoholic …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 3. 2020
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Jan Huml
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme / field:
Economics and Management / Economics and Management
Theses on a related topic
-
Risk Assessment of International Sales Contracts in Beverages Market
Igor Osadchenko -
Manuál pro tvorbu právně nezávadné reklamy na alkoholické nápoje a tabákové výrobky
Darja Balcárková -
Eye-trackingová analýza varovných textů v reklamách na alkoholické nápoje
Michaela Hrušková -
Etické aspekty reklamy na alkoholické nápoje z pohledu školních dětí
Zuzana Beranová -
Kvalita jablek pro zpracování na alkoholické nápoje
Barbora Dočkalová -
Alkoholické a jiné syrovátkové nápoje
Stanislava Malá -
Neetická reklama: posouzení rozhodnutí Rady pro reklamu
Pavel Mošnička -
Etické problémy reklamy ve vztahu k dětem v agendě české Rady pro reklamu
Jana Beničáková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights