Reedukace specifických poruch učení ve skupině na 1.stupni ZŠ – Bc. Kristýna Bártková
Bc. Kristýna Bártková
Master's thesis
Reedukace specifických poruch učení ve skupině na 1.stupni ZŠ
Reeducation of Specific Learning Disabilities in a group at primary school
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou reedukace specifických poruch učení ve skupině na 1.stupni ZŠ. První tři kapitoly jsou věnovány teoretickým poznatkům. První se zabývá vývojem dítěte mladšího školního věku včetně příčin školního neprospěchu. Druhá kapitola se věnuje teoretickým poznatkům o specifických poruchách učení (dále SPU). Třetí kapitola pojednává o vzdělávání žáků se SPU včetně legislativního …moreAbstract:
This thesis is focused on the problems of Reeducation of Specific Learning Disabilities in a group at primary school. The theoretical part of this thesis is divided into three chapters. The first chapter deals with junior pupils progress including the school failure reasons. The second part is concerned with the theoretical piece of knowledge of Specific Learning Disabilities. The third chapter presents …moreKeywords
Specifické poruchy učení integrace inkluze legislativa poradenský systém reedukace SPU vzdělávání žáků s SPU vývoj dětí mladšího školního věku příčiny školního neprospěchu. Specific learning disabilities integration inclusion legislation advisory system SLD reeducation education of pupils with learning disorders progress of junior school age school failure reasons.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/mts43/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 6. 2009
- Supervisor: PhDr. Dana Brožová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Příčiny neprospěchu žáka
Lenka NEJDLOVÁ -
Sociální příčiny školního neprospěchu žáků ve zvláštní škole
Jaroslav Prokop -
Analýza příčin neprospěchu žáků na 1. stupni ZŠ
Kristýna LORENCOVÁ -
Příčiny neprospěchu žáků na středních školách
Vít Vondruška -
Evaluation of English Language Learners with Specific Learning Disabilities in Inclusive School
Barbora Vodičková -
Teaching English to Pupils with Learning Disabilities at Lower Secondary School
Daniela Koňaříková -
Advantages and Disadvantages of Project-Based ESL Learning for Children with Attention Disorders
Radim KLEMENS -
Teaching English as a Foreign Language to Pupils with Learning Disabilities
Ngozi NWAUKWA