Martin Dvořák

Master's thesis

Vnímání retro značek u generace Z

Perception of retro brands in the Z generation
Abstract:
Hlavním tématem práce je odhalit vnímání retro značek mladými lidmi, kterými jsou aktuálně zástupci generace Z. Práce formou hloubkových rozhovorů hledá odpovědi na otázky, proč jsou pro tuto generaci retro značky zajímavé, co je na nich přitahuje, jak a kdy je užívají, zda je vnímají jinak než generace před nimi a podobně. V teoretické části jsou sepsány dosavadní poznatky o značkách, o retro značkách …more
Abstract:
The main topic of this master thesis is to reveal the perception of retro brands by young people, who are currently representatives of the Z generation. To find out whether this generation perceives retro brands as interesting, or what attracts them about retro brands, how and when they use them, whether they perceive them differently than the generations before and others. This was achieved with the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2022
  • Supervisor: Daniela Kolouchová
  • Reader: Oldřich Vávra

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/86553