Teaching English as a Foreign Language to Dyslexic Learners at Grammar School – Ing. Bc. Miluše Chlumecká
Ing. Bc. Miluše Chlumecká
Master's thesis
Teaching English as a Foreign Language to Dyslexic Learners at Grammar School
Teaching English as a Foreign Language to Dyslexic Learners at Grammar School
Anotácia:
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku výuky angličtiny u dyslektických studentů víceletých gymnázií, konkrétně na obtíže, s nimiž se setkávají při výuce jazyka. Jejím cílem je prozkoumat specifické problémy, kterým tito studenti čelí, efektivní strategie učení, které si vytvořili, a vhodné adaptace, kterým v rámci gymnaziálního prostředí dávají přednost. Práce je rozdělena do dvou částí: teoretické …viacAbstract:
The diploma thesis focuses on the challenges of teaching English to multi-year grammar school students with dyslexia, specifically highlighting the difficulties they face when learning the language. It aims to examine the specific learning challenges faced by these students, investigate effective learning strategies they have developed, and explore their preferred accommodations within the grammar …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 8. 9. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/bi504/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 30. 1. 2024
- Vedúci: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / odbor:
Lower Secondary School English Language Teacher Training / Lower Secondary School English Language Teacher Training
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
Extramural English as a Path to English Language Learning
Radka Tlustošová -
Teaching English as a second language at a Montessori school
Marie Šimková -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
English as a marketing tool in a non-English speaking environment - a case study of Ikea
Polina Rachkova -
The Approach to Learners Diagnosed with dyslexia in ELT
Andrea Hanáčková -
Teaching English to Children with Dyslexia at Lower primary Schools
Lenka Reňáková