Využití archetypů v tématizacích reklamních sdělení – Bc. Tereza Strychová
Bc. Tereza Strychová
Master's thesis
Využití archetypů v tématizacích reklamních sdělení
The Use of Archetypes in Advertisements’ Thematizations
Abstract:
Diplomová práce pojednává o využití archetypů v tematizacích reklamních sdělení. Popisuje, jakou roli sehrávají archetypy (archetypální tematizace, motivy, resp. symboly) při tvorbě reklamních sdělení a snaží se definovat jejich skrytý obsah. Hlavním východiskem pro identifikaci archetypů představuje dvanáct archetypů značek dle M. Mark a C. S. Pearson a pochopitelně i původní Jungův psychologický …moreAbstract:
The thesis is about the usage of archetypes in the thematization of advertisements. It describes the role of archetypes (archetypal thematization, motives, or symbols) during the creation of advertisements and tries to identify its hidden content, its meaning. The main theoretical resources are twelve branding archetypes by M. Mark a C. S. Pearson and of course the original psychological concept of …moreKeywords
archetyp archetypální tematizace archetypální symbol asociace branding dvanáct archetypů kazuistika komunikační mix marketing marketingová komunikace marketingový mix reklama reklamní sdělení značka advertisement archetype archetypal thematization archetypal symbol association brand casuistry commercial communication mix marketing communication marketing mix twelve archetypes
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2013
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/ealch/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2013
- Supervisor: PhDr. Pavel Čírtek
- Reader: PhDr. Marek Matějka
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Využití archetypů v tematizacích reklamních sdělení
Linda Dvořáková -
Sex a erotika jako podporující téma v marketingových komunikacích
Tereza Strychová -
The Lord of the Rings from the Perspective of Archetypal Theory
Karolína Pretschová -
Afinita reklamního sdělení pro vybrané cílové skupiny (případová studie působení reklamního sdělení na specifickou cílovou skupinu)
Denisa Hustolesová -
Využití reklamní fotografie v současném pojetí marketingových sdělení
Viktoriia Radionova -
Využití reklamní fotografie v současném pojetí marketingových sdělení
Jaroslav Pulda -
Využití reklamní fotografie v současném pojetí marketingových sdělení
Martina Kissová -
Množství reklamních sdělení a vliv na jejich zapamatování
Tereza Voborská