Bc. Tereza Strychová

Master's thesis

Využití archetypů v tématizacích reklamních sdělení

The Use of Archetypes in Advertisements’ Thematizations
Abstract:
Diplomová práce pojednává o využití archetypů v tematizacích reklamních sdělení. Popisuje, jakou roli sehrávají archetypy (archetypální tematizace, motivy, resp. symboly) při tvorbě reklamních sdělení a snaží se definovat jejich skrytý obsah. Hlavním východiskem pro identifikaci archetypů představuje dvanáct archetypů značek dle M. Mark a C. S. Pearson a pochopitelně i původní Jungův psychologický …more
Abstract:
The thesis is about the usage of archetypes in the thematization of advertisements. It describes the role of archetypes (archetypal thematization, motives, or symbols) during the creation of advertisements and tries to identify its hidden content, its meaning. The main theoretical resources are twelve branding archetypes by M. Mark a C. S. Pearson and of course the original psychological concept of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2013
  • Supervisor: PhDr. Pavel Čírtek
  • Reader: PhDr. Marek Matějka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní