Jan Malý
Bachelor's thesis
Využití DEA modelů v oblasti TV reklamy
Use of DEA models in TV advertisement
Abstract:
Tato práce pojednává o aplikaci DEA modelů v oblasti televizních reklam. DEA modely jsou jednou z oblastí lineární optimalizace a zabývají se měřením relativní efektivnosti homogenních produkčních jednotek v různých oblastech. Teoretická část práce je rozdělena do dvou kapitol, přičemž v první kapitole jsou přiblíženy základní principy DEA modelů, samotný pojem efektivnost a dále jsou zde představeny …moreAbstract:
This thesis is focused on the application of DEA models in TV advertisements. DEA models are one of the areas of linear optimization and are focused on measuring the efficiency of homogeneous production units in various fields. The theoretical part of this thesis is divided into two chapters, first one presenting basic principles of the DEA models, the term efficiency, and specific models that are …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 12. 2019
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/80005
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2020
- Supervisor: Petra Zýková
- Reader: Josef Jablonský
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/80005
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Kvantitativní metody v ekonomice / Matematické metody v ekonomii
Theses on a related topic
-
Zhodnocení technické efektivnosti pobytových sociálních služeb dle modelu Data Envelopment Analysis
Izabela Ertingerová -
Dynamic Data Envelopment Analysis
Petra Zýková -
"Efficiency evaluation of production units through Data Envelopment Analysis at banking sector"
Lucie Chytilová -
Aplikace metody Data Envelopment Analysis na vybrané bankovní instituce
Anastassiya Pak -
Data envelopment analysis as an alternative approach to managing risks in banking
Zuzana Fialová -
Risk Management Analysis in Banking Industry
Xiaotong Sang -
Je televizní reklama v dnešní době stále ještě relevantní?
František Dolejší -
Marketing a reklama ve vztahu k pěti typům postmoderní osobnosti
Tomáš Ulrich