Kateřina Černá

Bachelor's thesis

Framing efekt a jeho využití při tvorbě marketingové strategie

Framing effect and its use in process of creating marketing strategy.
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o vlivu framing efektu na nákupní rozhodovací proces zákazníka a identifikuje rozdílnost působení jednotlivých typů tohoto efektu. Výsledky působení rámů a jim vhodná marketingová doporučení byla zpracována na základě analýzy experimentu ve formě dotazníkového šetření. Framing efekt ovlivňuje zákazníka dle jeho demografických údajů odlišně, a proto byly v práci navrženy marketingová …more
Abstract:
The bachelor thesis discusses the influence of framing effect on the customer's purchasing decision process and identifies the differences in the effect of each type of framing effect. The results of the framing effect and the appropriate marketing recommendations for them were based on the analysis of an experiment in the form of a questionnaire survey. The framing effect affects customers differently …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 6. 2022
  • Supervisor: doc. Ing. Lea Kubíčková, Ph.D.
  • Reader: Stanislav Mokrý, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta

Mendel University in Brno

Faculty of Business and Economics

Bachelor programme / field / specializace:
Economics and management / Economics and Management / Marketing and Trade