Framing efekt a jeho využití při tvorbě marketingové strategie – Kateřina Černá
Kateřina Černá
Bachelor's thesis
Framing efekt a jeho využití při tvorbě marketingové strategie
Framing effect and its use in process of creating marketing strategy.
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o vlivu framing efektu na nákupní rozhodovací proces zákazníka a identifikuje rozdílnost působení jednotlivých typů tohoto efektu. Výsledky působení rámů a jim vhodná marketingová doporučení byla zpracována na základě analýzy experimentu ve formě dotazníkového šetření. Framing efekt ovlivňuje zákazníka dle jeho demografických údajů odlišně, a proto byly v práci navrženy marketingová …moreAbstract:
The bachelor thesis discusses the influence of framing effect on the customer's purchasing decision process and identifies the differences in the effect of each type of framing effect. The results of the framing effect and the appropriate marketing recommendations for them were based on the analysis of an experiment in the form of a questionnaire survey. The framing effect affects customers differently …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2022
Thesis defence
- Date of defence: 20. 6. 2022
- Supervisor: doc. Ing. Lea Kubíčková, Ph.D.
- Reader: Stanislav Mokrý, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ČERNÁ, Kateřina. \textit{Framing efekt a~jeho využití při tvorbě marketingové strategie}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2022. Available from: https://theses.cz/id/rzn188/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsBachelor programme / field / specializace:
Economics and management / Economics and Management / Marketing and Trade
Theses on a related topic
-
Iracionální chování zákazníků poštovních služeb
Klára Baťová -
Iracionální chování zákazníků společnosti Flixbus
Vojtěch Dyntera -
Analýza iracionálního nákupního chování
Lucie Remeňová -
Zhodnocení vlivu faktorů působících na kupní chování zákazníka
Dominika ZÍVALOVÁ -
Vliv PPC reklamy na nákupní rozhodovací proces zákazníka
David Hubáček -
Faktory ovlivňující nákupní rozhodovací proces spotřebitele v gastronomii
Monika Čapková -
Vliv reklamního sloganu na nákupní rozhodovací proces spotřebitele
Monika Hegarová -
Vliv reklamního sloganu na nákupní rozhodovací proces spotřebitele
Daniel Havlíček